sunnuntai 12. huhtikuuta 2009

Manchester, Amsterdam ja mitähän muuta... :)

Hui, enpäs ole pitkään aikaan muistanut/ehtinyt kirjoittamaan mitään tänne. Nyt päätin ryhdistäytyä. Koska tiedän, että jos en nyt kirjoita, seuraava mahdollisuus on reilun viikon päästä, ja silloin olisi jo aivan liikaa kirjoitettavaa. Nimittäin rakkaat siskoni tulevat huomenna tänne, ja reissataan niiden kanssa Belgiaa ja Pariisinkin mennään! :)

Anyways, mistähän sitä aloittaisi. Vaikkapa Manchesterin reissusta. Kävin Manchesterissä hyvän ystäväni Hannan luona käymässä maalinkuun viimeisenä viikonloppuna. Lento lähti pe aamuna puoli seiska, joten jouduin viettämään yön lentokentällä. Se oli ihan kamalaa. Siellä oli niin kylmä. "Nukuin" yhdessä nurkassa juomaautomaatin takana, ja täytyy sanoa, etten muista millon viimeksi yö olisi mennyt noin hitaasti. No kuitenkin se aamunkin sieltä jossakin vaiheessa koitti, ja aamulla 7 aikaan olin Manchesterissä.

Manchester oli aivan loistava paikka! Sää oli hyvä, kaikki paljon halvempaa kuin Belgiassa tai Suomessa, koska punnan kurssi niin heikko, ja Hannan ja Sailan asuntola oli aivan mahtava. Viikonloppu meni shoppailun, bileiden ja kaupungilla pyörimisen parissa. Erasmusporukka siellä oli tosi mukavaa ja uskon, että Hannalla on tosi vaikeaa jättää kaikki tuo pian taakseen. :( Mutta aikansa kutakin. En itsekään halua miettiä sitä hetkeä, kun pitää hyvästellä kaikki kaverit täällä.

Manchesterin viikonlopun jälkeen olin jopa yhtäputkeen vajaan viikon Gentissä. Kouluhommia ja perusajanviettoa Gentin kavereiden kanssa. Pääsiäisloma Perjantaina juhlittiin Adrin synttäreitä pienellä porukalla, koska suurin osa oli jo lähtenyt lomilleen ympäri Eurooppaa.

Sunnuntaina oli aika lähteä Amsterdamiin Antwerpen kielikurssikavereiden kanssa. :) Oli niin ihana nähdä kaikkia pitkästä aikaa!! Sunnuntaina käytiin Den Haagissa, ja illalla majoituttiin aivan mahtavaan Shelder Christian hostelliin, jossa nukuimme 20 hengen huoneessa hintaan 16 euroa yö. Maanantaina lähdimme käymään Keukenhofissa, tulppaanikukkaparatiisissa! :) Niin kaunis paikka!! En ole yleensä ollut mitenkään kukkien perään, mutta täytyy sanoa, että se oli kyllä todellakin näkemisen arvoinen paikka. :) Illalla kierreltiin pitkin Amsterdamia, tietysti punaisten lyhtyjen alue piti nähdä ja coffee shopit. ;)

Tiistaina oli vuorossa maalaiskyläkierros, juustotehdas ja rannikko. Lähdimme matkaan bussilla, ja ekaksi jäimme pois pienen maalaiskylän kohdalla. About 20minsaa bussilla keskustasta, ja näkymä ja tunnelma oli kuin eri maasta. Tosi kauniita taloja ja puutarhoja ja rauhallinen tunnelma. Seuraava pysäkki oli juustotehdas, jossa saimme ilmaisen opastuksen juuston ja hollantilaisten puukenkien tekoon ja kiertueen päätteeksi saimme maistella erilaisia juustoja, keksejä ja viinejä. nam :P Viimeinen pysäkki oli satamakaupunki, Vollendam, jossa kiertelimme rannassa ja nautimme merestä. Tämä päivä oli myöskin oikein onnistunut. Näimme paljon muutakin kuin Amsterdamin hulinan ja yöelämän. Keskiviikkona sää oli vähän huono, joten päädyimme kiertelemään museoita, me kävimme katsomassa Anne Frankin talon. Sinne piti jonottaa reilusti yli tunnin, mutta kyllä kannatti käydä. Oli tosi mielenkiintoista nähdä millaisessa paikassa Anne Frank perheineen oli piilossa natseilta. Torstaina lähdimme aamusta Rotterdamiin, jossa oli hyvän ystäväni Lenkan koulukaveri pitämässä meille opastettua kaupunkikierrosta. Aina parempi kun on joku paikallinen opastamassa! :) Rotterdam oli hyvin teollisuuskaupunki ja aivan erilainen kuin Amsterdam. Varmaan ehkä mukavampi asua ja elää, mutta Amsterdam on turisteille varmasti mielenkiintoisempi kohde. Kokonaisuudessaan Hollannin reissu oli tosi mukava, mutta oli kuitenkin kiva palata takaisin Gentin kotiin väsyneenä. Pääsiäinen (mulle pe-su) meni ihan lepäillessä ja palautuessa reissaamisesta. Ja huomenna maanantaina siskot tulee tänne!! :) Menen niitä vastaan Charleroihin ja huomenna on vuorossa Brysselin kierros.

Mutta nyt nukkumaan ja lataamaan akkuja tulevaan viikkoon!! :)